BERDENGUNG SEJAK OKTOBER 2010 - SEGALANYA DI SINI MENGGAMMIT MEMORI (Ala-ala Klasik Nasional FM)

Jumaat, 26 November 2010

Sketsa Hidup

Bayangkan diri anda berada dalam situasi melucukan, bila mana diri ini dijadikan medan mengadu nasib buat tiga pihak yang sedang bergasak, berkelahi perkara remeh mahu pun berat. Pertarungan 3 penjuru, anda pula tak semena-mena mendapat "kerja", jadi biro aduan tanpa tauliah.

3 pihak berselisih faham. 3 pihak saling menghentam. Masing-masing tidak mahu menyerah kalah dan saling mengeji yang lain. Desakan survival itu membuat ada orang menggunakan nama Tuhan untuk memberi pernyataan bahawa Tuhan bersamanya, dalam masa sama membuktikan betapa Tuhan redha padanya, semuanya kerana mahu menang berkelahi saja sebenarnya. Lebih menyedihkan, bila bersumpah-sumpah bagai. Mengapa begitu? Rasanya lebih elok jika saling lengkap-melengkapi dan dalam masa sama, cuba mengerti kekurangan diri.

5 ulasan:

  1. selalu juga dipaksa jadi org tengah bila ada 2 pihak yg berselisih faham. tapi peranan cuma sebagai pendengar saja, bukan talam bermuka-muka sebab tak nak keruhkan suasana. pening kan jadi biro aduan macam ni.

    BalasPadam
  2. Betul, silap hari bulan, kita pula yang disalahkan. Lebih parah. Jadi elok diam-diam saja. Orang yang sengaja suka cari fasal selalunya mempunyai hidup yang bosan, kerana itu harus bergaduh untuk mengisi masa lapang :D

    BalasPadam
  3. aku dengag hang berguru dengan lebai Akhil Hai, betui ka? ka ka ka

    BalasPadam
  4. eeeeeeeeeee...tak kosa aku karim oiii.. akel akiaq nih.. hahahaha

    BalasPadam