BERDENGUNG SEJAK OKTOBER 2010 - SEGALANYA DI SINI MENGGAMMIT MEMORI (Ala-ala Klasik Nasional FM)

Selasa, 19 Oktober 2010

Sakit Jantung

Okay, waktu untuk pandangan lemah, longlai, gedik dan tidak bermaya. Memang dalam perkara senang seperti menyatakan mahu dan tidak mahu itu sahaja pun sebuah perlakuan yang political. Inikan pula dalam menjalankan dasar perjuangan, revolusi dan... apa lagi dalam mengadu domba, membelasah, melibas, meng-kencing, berbohong malah merogol-rogol sesama sendiri. Aku tidak harus bazirkan hidup dengan terlalu banyak pengaruh politik (dalam acuan parti / ideologi). Terlalu banyak yang ingin aku lakukan sebelum tamat riwayat ini. Ignorance is bliss?. Namun politik kini, untuk lewat umur ku yang macam gini, sebenarnya terasa terlalu kasar.  Aku tak mahu di-sakit-kan dan menyakiti. Rasanya diriku lebih tenang, cemerlang dan terbilang sebagai Average Joe yang cilanat, hampeh dan narcissistic ha ha.  (Romantika marhain nampak, ada MAK kesah???!! - Mama Auwzie) Apa pun jua, aku berhak berasa gembira kerana kos pembedahan pintasan jantung bukanlah semurah harga surat cuti sakit. Malah, aku tak punya keluarga kaya, apa lagi pengikut setia yang sedia mengutip dana menampung pembedahan. Harapan sebenar cumalah diri sendiri, demikianlah fatwa pujangga (tengkorak engko Hasam Haram!)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan