BERDENGUNG SEJAK OKTOBER 2010 - SEGALANYA DI SINI MENGGAMMIT MEMORI (Ala-ala Klasik Nasional FM)

Rabu, 20 Oktober 2010

Berbual Kencang

"Hipster! Zaman ini jadi hipster pun boleh kaya Dol!"

"Macam mana nak jadi hip?"

"Kau tak payah susah masuk Akademi Fantasia. Muka kau macam belacan. Suara pun tak sedap! Masuk Raja Lawak, Raja Lawak sendiri pun tak kelakar, inikan pulak engko! Ermm..."

"Dah tu? Macam mana nak hip jugak?"

"Kau buat blog la, apa lagi. Kena ada attitude, meng-google pun kencang dan paling penting, skill kitar semula musti ada lah! Tibai je posting sensasi, panas, gossip hangat, buat fitnah, lagi bagus kalau kau selalu jadi yang pertama! Isi nombor dua, yang penting masyukkkkkk.. Satu hari 18 juta viewer. Dah popular baru kau cucuk jarum, barulah hip. Silap haribulan kau publish manifesto sendiri ha ha. Zaman la ni, orang tua pon jadi hipster kau tau! "

"Chill dude... mari aku belanja kau makan"

Pada sudut pandangan saya yang tidak sepertinya ini, hak menulis blog itu adalah milik semua orang. Apa pun kita masih punya hak untuk membaca blog mengikut "perisa" dan kehendak selera masing-masing. Memang kadangkala kita terpaksa memaksa untuk membaca sesuatu yang diluar kehendak, tapi sudah namanya pun hidupnya di dunia, jangan sampai Paul si sotong (sensasi Piala Dunia 2010) tu pun mula memblog, nahas manusia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan